Рекомендації для осіб, з підозрою або хворими на COVID-19, які перебувають вдома на самоізоляції
Що робити і куди (не) бігти, якщо у вас симптоми коронавірусу.
Покрокова інструкція
Як визначити коронавірус на початкових стадіях:
На початковій стадії коронавірус має такі самі симптоми, як і інші гострі вірусні захворювання. Визначити його можуть лише спеціальні тести.
Куди звертатися?
1. Якщо у вас немає симптомів або є легкі симптоми — самоізолюйтеся
2. Зателефонуйте до сімейного лікаря
3. Розкажіть йому про симптоми і свою історію подорожей
4. Лікар вирішить, чи потрібно вам викликати "швидку допомогу". Якщо у вас є симптоми важкого респіраторного захворювання, самоізолюйтеся і викличте "швидку допомогу". Розкажіть про симптоми і історію подорожей.
Якщо ви нещодавно повернулися з країн, де зафіксовано COVID-19, спілкувалися із зараженими або потенційно зараженими, самоізолюйтеся і зателефонуйте до сімейного лікаря. У лікарів є всі необхідні алгоритми дій. Якщо є підстави підозрювати коронавірус, лікар викличе бригаду медичної допомоги, вас доставлять до госпітальної бази і проведуть обстеження, щоб виключити або підтвердити коронавірус. До отримання результатів тесту вас ізолюють.
Рекомендації українцям, які нещодавно повернулися з країн з масовими спалахами вірусу:
Кому дзвонити?
Номер Урядової гарячої лінії 1545
Чарівна жінка-робот повідомляє вам, що Кабінет міністрів ухвалив запровадити *карантин з 12 березня до 3 квітня, щоб не допустити поширення коронавірусу в Україні. Потім озвучує питання, на які можна отримати відповідь на гарячій лінії. Цифра 6 — "питання протидії можливому поширенню коронавірусу в Україні".
Тут ви можете послухати, які заходи зараз під забороною (цифра 1), хто контролює дотримання постанови (цифра 2), як визначити коронавірус на початкових стадіях (цифра 3), що робити громадянам, які повертаються з країн з випадками вірусу (цифра 4) , скільки часу йде на лікування (цифра 5) і що робити пацієнту, якщо лікар в медустанові відмовляється вас приймати (цифра 6).
Якщо лікар відмовляє у прийомі, або швидка відмовляється приїжджати:
Якщо лікар у медзакладі відмовляє в прийомі, на гарячій лінії радять оформити скаргу до Національної служби здоров'я України: відправити офіційного письмового листа на їх пошту, зателефонувати до контакт-центру за номером 1677 або за допомогою зворотного зв'язку на сайті. На цю ж гарячу лінію можна звертатися, якщо у вас немає сімейного лікаря. Ви маєте вказати свої реальні контакти, прізвище, ім'я та лікаря або медустанову, які порушили ваші права.
Якщо в людини є симптоми і він не хоче йти до лікарні, потрібно зателефонувати в "швидку" і повідомити їм ситуацію. Якщо "швидка" відмовляється приїжджати — повідомити на гарячу лінію 1545.
БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ, СВОЇХ РІДНИХ ТА БЛИЗЬКИХ!