Як повернути придбаний товар неналежної якості?
Споживач має право вільно обирати продукцію, придбати або одержати її іншими законними способами в обсязі, який є необхідний для забезпечення рівня споживання та достатній для підтримання здоров'я і життєдіяльності.
Що робити, якщо придбаний товар не відповідає якості?
Насамперед зверніть увагу на встановлені гарантійні строки та строки, що встановлені законодавством на момент виявлення недоліків товару. Якщо терміни не порушено, то маєте право вимагати наступне:
- пропорційного зменшення ціни;
- безоплатно усунути недоліки товару;
- отримати відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Якщо товар має істотні недоліки, які виникли з вини виробника товару або продавця, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право:
- вимагати від продавця або виробника розірвати договір та повернути сплачені кошти;
- замінити товар на такий же або на аналогічний, що є в наявності у продавця (виробника).
Заміна товару, якщо він є в наявності, на вимогу споживача виконується одразу. Але за бажанням сторін даний товар можна додатково перевірити на відповідність його якості і лише тоді здійснити заміну протягом чотирнадцяти днів.
Якщо споживач вимагає замінити товар, але його немає в наявності у продавця, то така вимога підлягає задоволенню у двомісячний строк з моменту подання відповідної заяви.
Звертаємо увагу, що на час заміни товару з недоліками на товар аналогічної марки належної якості, ціна на який змінилася, то перерахунок його вартості провадиться не буде.
Якщо здійснюємо заміну на товар іншої марки чи моделі належної якості перерахунок вартості товару у разі підвищення ціни проводиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі.
А як буде проводитися розрахунок із споживачем у разі розірвання договору? Якщо було підвищено ціну на товар, то розрахунок проводиться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а у разі зниження ціни - вартості товару на час купівлі.
Сплачені гроші за товар повертаються споживачеві у день розірвання договору або в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
У разі придання непридатних харчових продуктів, то продавець зобов’язаний замінити його на інший придатний до споживання харчовий продукт, або повернути споживачеві сплачені ним кошти.
Додатково:Закон України «Про захист прав споживачів» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12#n52
За детальнішою інформацією звертайтеся до Чортківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги або бюро правової допомоги за адресами:
м. Чортків, вул. С. Бандери, 20; тел.: (03552) 2-09-50,
м. Борщів, вул. Шевченка, 20 а, тел.: (03541) 2-28-80;
м. Бучач, майдан Волі, 1, тел.: (03544) 2-11-26;
смт. Гусятин, вул. Суходільська, 7, тел.: (03557) 2-18-90;
м. Заліщики, вул. С. Бандери, 38, тел.: (03554) 2-21-33;
м. Монастириська, вул. Шевченка, 12А, тел.: (03555) 2-12-72.
Єдиний телефонний номер цілодобового доступу громадян до безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів по всій території України).