A A A K K K
для людей із порушенням зору
Заводська територіальна громада
Тернопільська область

Прес- релізи Фонду за квітень 2022 року

Дата: 29.04.2022 14:30
Кількість переглядів: 149

В умовах воєнного часу українські роботодавці можуть призупинити дію трудового договору зі своїми працівниками – у такому випадку працівник тимчасово припиняє виконувати роботу, однак трудові відносини зберігаються.

Оскільки в період призупинення дії трудового договору з припиненням виплати заробітної плати факт втрати заробітку через хворобу або травму відсутній, це тягне за собою також припинення права на компенсацію втраченого заробітку через тимчасову непрацездатність за рахунок роботодавця та за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (важливе виключення – виплати по вагітності та пологах: декретні допомоги ФССУ профінансує незалежно від призупинення дії договору).

Водночас, компенсація усіх втрачених працівником внаслідок нападу росії коштів покладається на державу-агресора. росія зобов’язана відшкодувати українцям понесені збитки, у тому числі за час тимчасової непрацездатності.

Це передбачено Законом України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 № 2136, який набув чинності 24.03.2022: відшкодування заробітної плати, гарантійних і компенсаційних виплат працівникам у повному обсязі покладається на державу, що здійснює військову агресію проти України.

Слідкувати за станом оплати лікарняних працівники можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Актуальний перелік і контакти відділень ФССУ, які продовжують роботу в умовах воєнного стану, оновлюються за посиланням: https://bit.ly/3LaDkIw.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для пошуку зниклих рідних під час війни в Україні створено чат-бот „Знайди рідних”

У зв’язку з повномасштабним вторгненням росії в Україну в країні триває процес переміщення мешканців з місць постійного проживання. За даними ООН наразі понад 3,8 млн українців перетнули кордон України з сусідніми державами, 13 млн осіб змінили місце проживання.

Для пошуку зниклих рідних під час війни в Україні створено чат-бот „Знайди рідних”, який дозволяє знайти тих, із ким втрачений зв’язок, незважаючи на країну їхнього теперішнього перебування.

Чат-бот створено у взаємодії з громадською організацією „Міжнародна асоціація кібербезпеки”, „Центром Методик та Координації Криптографічного розвитку”, міжнародного жіночого руху „За сімейні цінності” та за підтримки Уповноваженого Президента України з питань волонтерської діяльності.

Крім того, розробники інформують, що персональні дані учасників надійно захищені, інформацію про місце знаходження чат-бот надає лише зареєстрованим у ньому громадянам після підтвердження згоди того, кого розшукують, щоб уникнути небажаних ситуацій.

Посилання на чат-бот „Знайди рідних”: https://t.me/Family_Search_bot. Також чат-бот додатково містить відеоінструкцію для полегшення користування: https://www.youtube.com/watch?v=q4OSwaQ5xrs.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

На час війни призначити лікарняні можна на підставі листка на роздрукованому бланку: як подати заяву-розрахунок

Через бойові дії, ускладнену логістику і технічні обмеження, створення електронних лікарняних або видача паперових листків непрацездатності сьогодні можуть бути ускладнені.

Аби це не вплинуло на можливість і строки отримання допомог від Фонду соціального страхування України, ми напрацювали зміни до нормативно-правових актів, які дозволяють видати листок непрацездатності попри зупинення доступу лікаря до електронних систем, а також у виняткових, визначених МОЗ випадках, попри відсутність бланків.

Якщо неможливо створити МВТН

У разі, коли лікар не має доступу до електронної системи охорони здоров’я, йому надано право замість оформлення медичного висновку і автоматичного формування е-лікарняного видати пацієнту паперовий листок непрацездатності на захищеному бланку.

Якщо бланки лікарняних відсутні

У виняткових, визначених МОЗ випадках, у разі відсутності у закладі охорони здоров'я або реабілітаційної допомоги паперових бланків листків непрацездатності та об’єктивної неможливості їх отримання, за рішенням керівника такого закладу може бути дозволено самостійно роздрукувати лікарняний на білому папері.

Затверджена наказом від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406 форма бланку лікарняного: https://bit.ly/38wGQPk.

Такий роздрукований листок непрацездатності прирівнюється до лікарняного, виданого на бланку – він підтверджує факт тимчасової непрацездатності та є підставою для нарахування допомоги від Фонду соціального страхування України та за рахунок коштів роботодавця.

Як заповнити роздрукований лікарняний

До роздрукованого бланку листка непрацездатності, за умови, що використання такого бланку визначено МОЗ у наявних в закладу охорони здоров’я обставинах, застосовуються вимоги Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 № 532/274/136-ос/1406.

При заповненні роздрукованої форми лікарняного в полі «серія бланку» зазначається ЄДРПОУ закладу, а в полі «номер бланку» – порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності, затвердженому наказом МОЗ України від 14.02.2012 № 110.

 

Як роботодавцю подати заяву-розрахунок за роздрукованим лікарняним

При роботі із роздрукованим бланком листка непрацездатності роботодавець виконує всі свої функції, передбачені для роботи із паперовими листками непрацездатності, зокрема, розглядає його на комісії із соціального страхування, заповнює зворотню сторону (яка може бути також роздрукована страхувальником самостійно, у разі, якщо лікар видав лише лицьовий бік), оплачує перші п’ять днів непрацездатності у разі необхідності, а також формує заяву-розрахунок.

При формуванні заяви-розрахунку слід проставляти ЄДРПОУ закладу охорони здоров’я та порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності в колонку 8 «Номер» форми заяви-розрахунку, ігноруючи колонку 7 «Серія» у такому форматі: ХХХХХХХХ-YYYY, де ХХХХХХХХ – код ЄДРПОУ закладу охорони здоров’я, а YYYY – порядковий номер запису в Журналі реєстрації листків непрацездатності.

При цьому кількість символів для цього поля не обмежуються, оскільки неможливо спрогнозувати кількість записів у журналі та який порядковий номер буде присвоєно листку непрацездатності.

Коли оплатять лікарняні

Оформлення тимчасової непрацездатності роздрукованим лікарняним не вплине на строки та можливість отримання допомоги від Фонду – призначення і виплата коштів відбуваються на загальних засадах.

Тож, як і в разі е-лікарняного, слідкувати за станом фінансування можна онлайн у телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

Нормативно-правова база

Відповідні норми розробило Міністерство охорони здоров'я України, Міністерство соціальної політики України, Фонд соціального страхування України та Пенсійний фонд України. Зміни затверджено наказом МОЗ від 25 березня 2022 року № 522 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 01 червня 2021 року № 1066», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01 квітня 2022 року за №  375/37711: https://bit.ly/3Kc2Mgy.

Роздруковувати лікарняні дозволяється на час воєнного стану та упродовж трьох місяців після його завершення.

 

 

 

Увага! Інформація щодо роботи відділень управління виконавчої дирекції Фонду у Чернігівській області

Відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Чернігівській області продовжують роботу попри умови воєнного стану.

Матеріальне забезпечення і страхові виплати

Управління здійснює фінансування усіх видів допомог і страхових виплат. Зокрема, станом на сьогодні в області профінансовано лікарняні та декретні допомоги за заявами-розрахунками, прийнятими від роботодавців по 10 березня включно. Водночас, непрофінансованими залишаються 0,3% страхувальників, з якими відсутній зв’язок.

Слідкувати за станом фінансування лікарняних можна онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

Відділеннями управління проведено фінансування страхових виплат для потерпілих на виробництві та їх родин за лютий, триває проведення фінансування за березень. Водночас, ще триває налагодження можливості здійснення фінансування страхових виплат потерпілим Городнянського відділення, а також потерпілим, які отримують виплати через Укрпошту.

Особи, які отримували страхові виплати поштовими переказами, для своєчасного отримання виплат можуть надати інформацію про відкриття рахунку в банківській установі до відділень управління.

Контакти

Кожне відділення управління продовжує роботу та здійснює прийом заяв-розрахунків від роботодавців у штатному режимі.

Водночас, було скориговано час прийому та контактні дані окремих відділень. Актуальні контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Робота гарячої лінії управління ВД ФССУ у Чернігівській області тимчасово організована за номером: 093-560-57-05 (будь ласка, обмежте дзвінки робочим часом).

 

 

Увага! Інформація щодо роботи відділень управління виконавчої дирекції Фонду у Запорізькій області

У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації більшість відділень управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Запорізькій області знаходяться у зоні активних бойових дій і наразі не мають можливості виконувати свої функції в повному обсязі.

Разом з тим, попри умови воєнного стану співробітниками управління у Запорізькій області докладаються максимальні зусилля для надання усіх видів допомог застрахованим особам, а також страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх сімей.

Робота відділень

На сьогодні Мелітопольське, Бердянське, Токмацьке, Енергодарське, Більмацьке, Пологівське, Василівське і Веселівське відділення, які знаходяться у зоні активних бойових дій, не мають можливості проводити прийом громадян і паперових заяв-розрахунків. Здійснення функцій цих відділень покладено на Запорізьке відділення управління. Водночас, наведені відділення продовжують здійснювати прийом заяв-розрахунків, які подаються роботодавцями в електронному вигляді.

Контакти

В управлінні виконавчої дирекції ФССУ у Запорізькій області працює гаряча лінія: 061-280-51-72.

Контактні телефони відділень управління у Запорізькій області оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

На гарячу лінію управління за роз’ясненнями з питань отримання страхових виплат та надання матеріального забезпечення можуть звернутися:

- потерпілі на виробництві та члени їх сімей, які перебувають на обліку у відділеннях управління у Запорізькій області;

- тимчасово переміщені особи, які перемістилися на територію Запорізької області;

- застраховані особи Запорізької області;

- страхувальники Запорізької області.

Страхові виплати для потерпілих на виробництві

Зокрема, всі потерпілі, які обліковуються у Запорізькій області та отримують страхові виплати через банківські установи, отримали виплати за лютий 2022 року у повному обсязі.

Також відділеннями управління у Запорізькій області здійснено перерахунок щомісячних страхових виплат усім потерпілим із застосуванням коефіцієнта 1,14. Підвищену суму виплат потерпілі отримають у квітні 2022 року.

Потерпілі, які отримували страхові виплати поштовими переказами та обліковуються у відділеннях, які знаходяться в зоні проведення активних бойових дій, для своєчасного отримання страхових виплат можуть надати інформацію про фактичне місце перебування для перенаправлення поштового переказу за новою адресою (на територію, де не ведуться бойові дії) або про відкриття рахунку в банківській установі на електронну адресу управління у Запорізькій області: mz.zp@fssu.gov.ua (або за телефоном гарячої лінії управління 061-280-51-72).

 

 

Е-лікарняні можна оплачувати без зміни статусу

на «готовий до сплати»

Після відновлення роботи Електронного реєстру листків непрацездатності, доступ до якого призупинявся на початку війни, деякі електронні лікарняні залишились у статусі «закритий» попри вичерпання строків.

Електронний лікарняний має статус «закритий» з дня свого створення і змінює його на «готовий до сплати» у день видачі – тобто через сім днів після дати закриття для лікарняних по тимчасовій непрацездатності і через сім днів після дати відкриття – для лікарняних по вагітності та пологах.

??Однак через технічні збої сьогодні е-лікарняні часто не змінюють свій статус попри вичерпання строків. У такому випадку потрібно орієнтуватись на дати – якщо після дати закриття, зазначеної в е-лікарняному, пройшло сім днів, на восьмий день з е-лікарняним уже можна починати працювати і призначати за ним допомогу, навіть якщо його статус залишився «закритим».

Лікар має можливість внести зміни до електронного лікарняного упродовж семи днів від моменту створення, тож інформація, наявна в е-лікарняному на восьмий день, є остаточною – роботодавець може розпочати призначення допомоги від Фонду соціального страхування України і за рахунок підприємства?

????Процедура призначення допомог від Фонду соціального страхування України не змінилась попри воєнний стан.

????Водночас, якщо роботодавець через бойові дії не має можливості оформити заяву-розрахунок за лікарняним свого працівника (наприклад, якщо знищено матеріально-технічну базу підприємства тощо), застрахована особа може отримати лікарняні або декретну допомогу напряму від ФССУ. Для цього необхідно звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду, контакти усіх відділень оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/.../1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY...

????Докладніше про можливість отримання допомоги напряму від ФССУ: https://www.facebook.com/SocialFundUA/photos/4751976164930892

  • Нагадаємо, саме від дати прийняття Фондом заяви-розрахунку від роботодавця залежить дата фінансування лікарняних – слідкувати за станом виплат можна в телеграм-каналі Фонду: https://t.me/socialfund.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З початку війни Фонд виплатив лікарняні для пів мільйона українців

Майже два мільярди гривень лікарняних було виплачено Фондом соціального страхування України з початку війни. Допомоги по тимчасовій втраті працездатності за 55 днів війни отримали 498,8 тисячі українців з усіх куточків України, зокрема зон активних бойових дій.

Попри умови воєнного стану, руйнування окремих приміщень Фонду і технічні обмеження, фахівці ФССУ забезпечують роботу усіх відділень, де це можливо. Так, за час війни Донецьке управління виплатило лікарняні для 16,9 тис. застрахованих осіб, Запорізьке – для 12,9 тис. осіб, Луганське – 2,2 тис. осіб, Харківське – 13,3 тис. осіб, Херсонське – 1,6 тис. осіб, Чернігівське – 9,8 тис. осіб.

Водночас, ми ще продовжуємо налагоджувати роботу і можливість фінансування відділень, які найбільше постраждали внаслідок війни. Зокрема, мова про окремі відділення у Донецькій, Запорізькій, Київській, Луганській, Харківській і Чернігівській областях.

Працівники, чиї роботодавці зареєстровані у відділеннях, які наразі не мають можливості провести фінансування, можуть звернутись до будь-якого зручного відділення Фонду для отримання виплат напряму. Детальніше за посиланням: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104. При цьому, якщо роботодавцем вже було подано заяву-розрахунок, призначення допомоги напряму від Фонду можливе після внесення коригування – наші фахівці допоможуть написати заяву і внесуть зміни.

Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

 

 

 

 

 

 

Інформація щодо роботи відділень управління виконавчої дирекції Фонду в Донецькій області

У зв’язку із військовою агресією з боку російської федерації управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Донецькій області та його відділення знаходяться у зоні активних бойових дій, тому не можуть в повному обсязі виконувати свої функції за місцем розташування.

Разом з тим, попри умови воєнного стану управління та його відділення продовжують надавати всі види допомог застрахованим особам, а також страхові виплати потерпілим на виробництві (членам їх сімей).

Фінансування страхових виплат

Незважаючи на технічні складнощі, відділеннями управління в Донецькій області було здійснено перерахунок щомісячних страхових виплат для усіх потерпілих із застосуванням коефіцієнта 1,14. Щомісячні страхові виплати для кожного з 41 354 потерпілих Донеччини зросли у середньому на 473 грн і склали 5 782 грн для особи на місяць – підвищені виплати за березень було перераховано Фондом у цьому місяці.

Потерпілі, які отримували страхові виплати поштовими переказами у відділеннях Укрпошти, для подальшого своєчасного отримання страхових виплат можуть надати інформацію про своє фактичне місце перебування для перенаправлення поштового переказу за новою адресою (на територію, де не ведуться бойові дії) або про відкриття рахунку в банківській установі. Повідомлення можна надіслати на електронну адресу управління у Донецькій області: [email protected] або звернутись особисто за телефоном гарячої лінії управління +38 099-098-21-75.

Фінансування лікарняних і декретних допомог

Станом на сьогодні управлінням профінансовані заяви-розрахунки, що надійшли від страхувальників по 11.03.2022 (72%). Водночас залишаються непрофінансованими заяви-розрахунки страхувальників, з якими відсутній зв'язок, а також заяви, подані до відділень, які наразі не мають можливості провести фінансування.

Як отримати виплати, якщо роботодавець зареєстрований у містах: Маріуполь, Волноваха, Вугледар, Магуш або Нікольське?

На жаль, у зв’язку з припиненням роботи установ Держказначейства в деяких містах області, а саме в: Маріуполь, Волноваха, Вугледар, Магуш, Нікольське, відділення Фонду у цих містах не мають можливості перерахувати кошти для виплати допомог за листками непрацездатності.

Ми працюємо над налагодженням можливості фінансування, однак наразі радимо усім застрахованим особам, чиї роботодавці зареєстровані у зазначених містах, звернутись до будь-якого зручного відділення ФССУ, яке продовжує роботу, для отримання виплат за лікарняними напряму від Фонду соціального страхування України.

Детальніше за посиланням:

http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104.

При цьому, якщо роботодавцем вже було подано заяву-розрахунок, призначення допомоги напряму від Фонду можливе після внесення коригування – наші фахівці допоможуть написати заяву і внесуть зміни.

Перелік відділень ФССУ, які мають можливість здійснювати прийом в умовах воєнного стану та їх контакти оновлюються за посиланням: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4  

Слідкувати за станом фінансування можна у телеграм-каналі ФССУ: https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно і #фінансування_страхувальників.

Контакти

В управлінні виконавчої дирекції ФССУ в Донецькій області працює гаряча лінія: +38 099-098-21-75 (з питань страхових виплат), +38 096-040-26-83 (з питань матеріального забезпечення), звернувшись на яку потерпілі на виробництві та члени їх сімей, застраховані особи та страхувальники Донецької області зможуть отримати роз’яснення з питань надання допомог по тимчасовій непрацездатності, отримання страхових виплат тощо.

 

 

 

 

 

 

 

Фонд виплатив пів мільярда гривень декретних допомог за час війни

Допомога по вагітності та пологах виплачується Фондом соціального страхування України попри воєнний стан, евакуацію працівниці, неможливість формування роботодавцем заяви та навіть у разі виходу у декрет після призупинення дії трудового договору на час війни.

За два місяці воєнного стану Фонд перерахував на декретні допомоги 465,9 мільйона гривень – виплати отримали 11,7 тисяч українок. У середньому для кожної з них ФССУ профінансував близько 40 тис. гривень допомоги.

Ми адаптували наші порядки здійснення виплат під потреби воєнного стану та фінансуємо допомоги вагітним українкам напряму на особисту банківську картку, якщо роботодавець не має можливості оформити заяву у зв’язку з бойовими діями.

Також отримання декретної допомоги від Фонду соціального страхування України залишається правом працівниці, навіть у разі призупинення з нею трудового договору.

Нагадаємо, відповідно до Закону України від 15.03.2022 № 2136 в умовах воєнного часу українські роботодавці можуть призупинити дію трудового договору зі своїми працівниками. У такому випадку право на оплату лікарняних втрачається, оскільки відсутній факт втрати заробітку через хворобу або травму. Однак навіть у період воєнного стану і під час призупинення дії договору роботодавець не може відмовити працівниці в наданні відпустки у зв’язку із вагітністю та пологами, а також не може звільнити її під час такої відпустки. Тож допомоги по вагітності та пологах є важливим виключенням – ФССУ профінансує їх незалежно від призупинення дії договору.

Для отримання консультацій або виплат застраховані особи можуть звернутись у відділення Фонду: https://docs.google.com/document/d/1WOc3xhgnrqRwYaoLd3AT1m1jKsY-rLrFSGaHv9z4Gn4

Слідкувати за станом оплати лікарняних працівники можуть онлайн у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund за тегами #фінансування_оперативно та #фінансування_страхувальників.

Як отримати допомоги напряму від Фонду: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/981104.

 

 

 

 

 

Щороку 28 квітня відзначають Всесвітній день охорони праці

Однак цього року в Україні він ознаменований як ніколи підвищеними ризиками та смертельною загрозою для працівників усіх сфер. Тож сьогодні українці стали на захист Батьківщини попри небезпеку – кожен на своєму фронті, ми об’єднали зусилля для перемоги.

І доки Герої України борються за нашу свободу на передовій, мільйони працівників допомагають їм у тилу – підтримують економіку, забезпечують роботу підприємств критичної інфраструктури, рятують життя, організовують логістику…

Українці щоденно тримають стрій, аби Україна продовжувала жити. Однак сьогодні звична робота може нести смертельно небезпечні ризики – за даними Держпраці, при виконанні трудових обов’язків внаслідок бойових дій за час війни вже загинули 50 працівників закладів культури, транспортних компаній, підприємств енергетики, ЖКГ та інших. Ще 44 отримали поранення. Дані включають у себе лише випадки, які вдалось зафіксувати.

Враховуючи набутий досвід під час вторгнення росії у 2014 році, у 2022-му ми вже мали адаптовані під умови воєнної загрози порядки розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.

Зокрема, до переліку було додано оголошену та неоголошену війну, терористичний акт, протиправні дії третіх осіб тощо.

Тому нещасні випадки, які трапляються з працівниками під час виконання ними трудових обов’язків внаслідок вищезазначених подій, незалежно від наявності при цьому впливу небезпечних, шкідливих або інших виробничих факторів, підлягають розслідуванню та, у подальшому, забезпеченню державою конституційних гарантій реалізації застрахованими особами своїх прав на соціальний захист.

Тож сьогодні фахівці Фонду соціального страхування України попри умови воєнного стану розслідують випадки поранень або смерті працівників під час виконання посадових обов’язків внаслідок бойових дій, аби забезпечити для кожного з них і членів їх родин страховий захист.

Бережімо себе, рідних, українців і Україну!

 

 

 

 

 

Формуємо нове ставлення до безпеки праці

«Формуємо разом позитивну культуру безпеки та здоров’я» - це не просто цьогорічне гасло Всесвітнього дня охорони праці. Це не лише кампанія, запроваджена Міжнародною організацією праці в рамках тижня чи місяця.

Щорічно Фонд соціального страхування України разом із соціальними партнерами в межах цієї кампанії долучається до формування культури праці, в якій право на безпечні та здорові умови роботи цінуються та заохочуються як роботодавцями, так і працівниками. Попереджуючи виробничий травматизм на робочих місцях, пропагуючи те, що ми в загальному називаємо якісним та безпечним середовищем, страхові експерти з охорони праці структур Фонду працюють над постійною участю як роботодавців, так і працівників у підвищенні безпеки та гігієни праці, усвідомленням ними відповідальності за власне здоров’я та життя.

Необхідно закріплювати на рівні свідомості кожного працівника, що заходи з охорони праці та їх дотримання мають бути не простою формальністю. Належна культура охорони праці потрібна, насамперед, саме їм, адже ніякі виплати потерпілим на виробництві від Фонду соціального страхування України не повернуть втрачені здоров’я та життя.

Тепер слово «безпека» в умовах воєнного стану асоціюється, здебільшого, із виживанням загалом. Тому в управлінні та відділеннях УВД ФССУ в Тернопільській області в цей день акцентується основна увага на захисті та адаптації працівників в екстремальних умовах. Чимало підприємств працює у зміненому режимі праці, відбувається релокація виробничих потужностей, які несуть нові небезпеки та ризики, дещо спрощуються питання охорони праці під час війни. Адже на цей час вже 26 підприємств перемістили свої виробничі потужності і понад 80 тисяч осіб вимушено переселилися в Тернопільську область.

Тепер здійснюється розслідування нещасних випадків, що сталися у зв’язку з проведенням воєнних дій, виникають інші питання, пов’язані з воєнним станом.

Відразу акцентую на місії Фонду — це реалізація гарантії соціального захисту всім громадянам України, що перебувають в офіційних трудових відносинах, у разі травмування в процесі трудової діяльності. Відповідно до законодавства, основними напрямами профілактичних заходів, які реалізуються Фондом самостійно чи у співпраці з іншими організаціями та установами, є:

- надання роботодавцям необхідних консультацій щодо створення ефективних систем управління охороною праці;

- перевірка стану профілактичної роботи та охорони праці на підприємствах;

- участь у розслідуванні нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

- пропаганда та поширення позитивного досвіду створення безпечних і нешкідливих умов праці;

- навчання та підвищення рівня знань працівників, які вирішують питання охорони праці.

У І кварталі 2022 року за участі страхових експертів з охорони праці відділень Фонду в Тернопільській області на підприємствах, в організаціях та установах проведено 57 семінарів, нарад, засідань круглих столів з питань охорони праці. Фахівці Фонду брали участь у роботі 74 комісій з питань охорони праці підприємств, в опрацюванні та впровадженні СУОП на 46 підприємствах. Дуже багато в питаннях безпечної праці залежить від якості проведеного навчання, достовірної перевірки знань працівників, головна мета яких - не лише навчити, а зробити звичними та невід’ємними питання охорони праці у нашому житті.

Тепер особливо важливо, аби Фонд соціального страхування України і надалі був надійним гарантом державної підтримки, стабільності для потерпілих та членів їх сімей, застрахованих осіб, а для роботодавців – дієвим партнером. Бо саме через дотримання партнерських стосунків між працівниками Фонду та страхувальниками формується нове ставлення до безпеки праці.

Григорій Радзіх, заступник начальника управління – начальник відділу профілактики страхових випадків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Тернопільській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь