A A A K K K
для людей із порушенням зору
Заводська територіальна громада
Тернопільська область

Звіт директора опорного навчального закладу "Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів""

Дата: 30.06.2022 15:34
Кількість переглядів: 177

Описание: C:UsersГалинкаDesktop1.png

ЗВІТ ДИРЕКТОРА

Опорного навчального закладу «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Заводської селищної ради Чортківського району Тернопільської області

Оксани Зуляк

за 2021/2022 н. р.

Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, треба міцно тримати її в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє.

 А. Барбюс

 
 

 

 

Шановні колеги, батьки, учні!

 

У відповідності до функціональних обов’язків та на виконання п. 3 наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів», керуючись Примірним положенням про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів про свою діяльність перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23.03.2005 № 178, з метою подальшого утвердження відкритої, демократичної, державно-громадської системи управління освітою, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в опорному закладі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації, представляю Вашій увазі звіт про свою діяльність у 2021/2022 навчальному році.

У своїй діяльності протягом звітного періоду я як директор опорного закладу керувалася посадовими обов’язками, основними нормативно-правовими документами, які регламентують роботу навчального закладу: Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про основні засади мовної політики в Україні», Статутом закладу та чинними нормативно-правовими документами у галузі освіти.

Свою роботу та роботу закладу представляю відповідно до чотирьох напрямків внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності, за якими оцінюють роботу навчального закладу експерти інституційного аудиту, а саме:

  • Освітнє середовище закладу освіти;
  • Система оцінювання здобувачів освіти;
  • Оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників;
  • Управлінські процеси закладу освіти.

 

РОЗДІЛ І. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Освітній  процес в опорному навчальному закладі «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» розпочався відповідно до структури навчального року з 01 вересня 2021 року та тривав по 31 травня  2022 року. Навчальні заняття організовані відповідно до розкладу занять, затвердженого директором  освітнього закладу та семестровою системою: І семестр тривав з 01 вересня 2021 року по 24 грудня 2021 року; ІІ семестр з 10 січня по 31 травня 2022 року.

Однією з важливих умов для освітнього процесу є безпечне та комфортне

освітнє середовище. Ми постійно працюємо над його оновленням та покращенням.

Проте залишається проблематичним облаштування будівлі школи  новими віконними та дверними блоками. В закладі в окремих приміщеннях неможливе провітрювання. Вікна в спортзалі, бібліотеці, класах інформатики та двері основного входу потребують стовідсоткової заміни.

 Територія закладу частково огороджена, томе не повністю убезпечена від доступу стороннього мототраспорту та є прохідною, жителі селища часто вигулюють на території школи тварин.

Територія закладу є достатньо озелененою. Цьогоріч, під час проведення Дня довкілля, по периметру клумб висаджено понад 100 кущів самшиту.

 Навчальні приміщення початковоі? школи відокремлені від приміщень для учнів старших класів. Класні кімнати 1-4 класів облаштовані у відповідності до вимог НУШ, забезпечені інтерактивним обладнанням.

 Облаштування приміщень закладу не становить загрози травмування учнів та працівників . Частково потребує оновлення освітлення коридорів.

Режим прибирання забезпечує чистоту та охаи?ність місць спільного користування, коридорів та навчальних приміщень, спортивноі? зали.

Утримання туалетних кімнат відповідає санітарним умовам. Дитячі туалети облаштовані для дівчат та хлопців відповідно. Підведене гаряче та холодне водопостачання. Окрема кімната відведення для вчительського туалету.

 Їдальня та харчоблок відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Посуду вистачає на всіх учасників освітнього процесу. В приміщенні для приготування і?жі дотримуються режиму зберігання продуктів та готових страв. Ведеться вся необхідна документація, в тому числі щодо впровадження НАССР.

Заклад освіти підключений до високошвидкісного інтернету, що значно покращує освітній процес у школі і відповідає вимогам дистанційного навчання. Мережа Інтернет доступна у всіх кабінетах школи, крім того у фойє закладу, коридорах відкрита «гілка» безкоштовного WІ-FІ, яку учні використовують для пошуку необхідної інформації з власних ґаджетів. У планах на майбутнє – обладнати комп’ютерами у бібліотеці шкільний читальний зал, де б учні школи мали доступ до електронних версій підручників та різноманітної літератури.

Право громадян на доступну освіту реалізується шляхом запровадження різних форм навчання, однією з яких є навчання за інклюзивною формою. Протягом 2021/2022 навчального року у закладі освіти, відповідно до заяв батьків та висновку ПМПК,   було організовано інклюзивне навчання у 3 класі – 1 учень, в 8-А класі – 1 учениця. Організовано роботу з  двома асистентами вчителів, які пройшли курсову  перепідготовку. На початок навчального року  для учнів з особливими освітніми потребами  розроблено індивідуальну програму розвитку за участю батьків, класних керівників, практичного психолога. Протягом року програма переглядалася, доповнювалася відповідно до можливостей та розвитку дітей. За висновками  ПМПК  введено корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення, соціально-побутового орієнтування. У закладі освіти тричі на рік відбувається засідання команди супроводу дітей з ООП щодо складання та доповнення індивідуальної програми розвитку дитини із залученням фахівців з інклюзивно-ресурсного центру. Цьогоріч завдяки співпраці закладу із засновником закуплено дидактичний матеріал (для фізкультурно-оздоровчої роботи: м’ячі, скакалки, обручі) та мобільна крейдово-маркерна дошка для роботи з дітьми в інклюзивних класах. Інклюзія є одним із основних пріоритетних напрямків роботи адміністрації закладу і на наступний навчальний рік.

Цілеспрямована робота в закладі спрямована на запобігання жорстокості та насиллю в шкільному середовищі. В рамках протидії булінгу у грудні 2021 року проведені акція «16 днів проти насильства», День білої стрічки, бесіди з практичним психологом, здійснювався перегляд тематичних відеоматеріалів під час виховних годин з класними керівниками.

Робота навчального закладу із запобігання дитячому травматизму упродовж 2021/2022 навчального року здійснювалась відповідно до Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», постанови Кабінету Міністрів України від 22.03.2001 № 270 «Про затвердження Порядку розслідування та обліку нещасних випадків невиробничого характеру», наказів Міністерства освіти і науки України від 31.08.2001 № 616 «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах» (зі змінами), в редакції, затвердженій наказом Міністерства освіти і науки України від 07.10.2013 №1365 «Про внесення змін до Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися під час навчально-виховного процесу в навчальних закладах», від 01.08.2001 №563 «Про затвердження Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу в установах і закладах освіти» (зі змінами), від 18.04.2006 №304 «Про затвердження Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці в закладах, установах, організаціях, підприємствах, підпорядкованих Міністерству освіти і науки України» (зі змінами), листів Міністерства освіти і науки України від 26.05.2014 №1/9-266 «Про використання Методичних матеріалів «Вимоги безпеки під час канікул», від 16.06.2014 №1/9-319 «Про використання методичних матеріалів щодо організація навчання і перевірки знань, проведення інструктажів з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності в загальноосвітніх навчальних закладах.

У 2021/2022 навчальному році питання збереження життя і здоров’я учнів та запобігання випадкам дитячого травматизму розглядалося на інструктивно-методичних нарадах при директорові, засіданнях шкільних методичних об’єднань класних керівників тощо.

В опорному  навчальному закладі наявна система профілактичної роботи з цих питань, яка включає в себе комплекси занять за розділами, які учні вивчають на уроках з «Основ здоров’я» та на годинах спілкування. Упродовж навчального року проводились Дні безпеки, бесіди та інші заходи з питань запобігання різних видів дитячого травматизму згідно з планами виховної роботи.  В навчальному закладі  розміщені друковані матеріали з попередження дитячого травматизму. На кожному поверсі розташований план евакуації на випадок пожежі або інших стихійних лих. Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час освітнього процесу в школі у 2021/2022 навчальному році знаходився під щоденним контролем адміністрації опорного закладу.

У класних журналах 1-11-х класів були відведені окремі сторінки для бесід із правил дорожнього руху, правил протипожежної безпеки, з профілактики отруєння, правил безпеки при користуванні газом, правил безпеки з користування електроприладами, правил безпеки з вибухонебезпечними предметами та мінами, правил безпеки на воді та інші виховні заходи з попередження усіх видів дитячого травматизму.

Учителями проводилися інструктажі з безпеки життєдіяльності, що зафіксовано в окремих журналах на уроках фізичної культури, трудового навчання, інформатики, захисту України, бесіди з попередження усіх видів дитячого травматизму перед виходом на осінні, зимові та літні канікули. Дотримувались санітарних вимог у закладі  і при організації дистанційного навчання .

У 2022/2023 навчальному році педагогічному колективу необхідно продовжити систематичну роз’яснювальну роботу з питань попередження дитячого травматизму та контроль за поведінкою учнів на перервах та під час навчального процесу.

Протягом 2021/2022 навчального року системно здійснювався контроль за виконанням вимог щодо безпеки життєдіяльності учнів, дотримання правил дорожнього руху, технічної безпеки, протипожежної безпеки під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час. У роботі з дітьми педагогічні працівники дотримувалися вимог законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», «Положення про організацію роботи з охорони праці учасників навчально-виховного процесу», комплексних заходів по школі щодо збереження життя та здоров’я учнів. Класні керівники вчасно проводили з учнями інструктажі з ТБ, заходи в рамках тематичних тижнів з безпеки життєдіяльності, щотижневі бесіди про збереження життя та здоров’я, про що робили записи встановленої форми в журналах з ТБ, планах класних керівників, класних журналах.

Проведена соціальна паспортизація класів, школи. Складені і опрацьовані списки дітей-сиріт, напівсиріт, дітей-інвалідів, дітей з багатодітних сімей, із малозабезпечених сімей, дітей учасників АТО. Складені списки дітей, яким надається безкоштовне харчування за кошти громади: учні 1-4-х класів, діти-сироти, напівсироти, діти-інваліди, діти з багатодітних сімей, діти з малозабезпечених сімей (за наявності відповідних довідок), діти учасників АТО.

Для вивчення професійних нахилів і можливостей проведено зустріч учнів 9-х та 11-х класів з працівниками служби Центру зайнятості та представниками ВУЗів для орієнтування у виборі професії за сучасних умов.

Класні керівники та вчителі постійно тримають під контролем своїх учнів. На кожному поверсі є чергові вчителі, класні керівники  супроводжують та знаходяться разом з дітьми  в їдальні. Володіють інформацією про місце знаходження дітей в позаурочний час, залучають до гурткової роботи, проводять індивідуальні бесіди з батьками та дітьми.

З метою запобігання травматизму та підтримання порядку на перервах протягом навчального року була спроба організувати чергування по школі учнів 8-11 класів та вчителів. Але цей напрямок роботи ще потребує корекції і сумісних зусиль щодо покращення, а саме:

  • класним керівникам потрібно постійно контролювати своїх учнів під час чергування по школі, не перекладати свою відповідальність на інших вчителів;
  • класним керівникам  1-4 класів та вчителям-предметникам відповідально ставитись до обов’язків «Чергового вчителя» згідно «Графіку чергування вчителів по школі»;
  • класним керівникам привчати учнів до культурної поведінки у школі, виховувати повагу до чергового учня та вчителя.

Головні завдання підготовки у сфері цивільного захисту школи у 2021/2022 навчальному році в основному виконані. У навчальному закладі були затверджені плани основних заходів підготовки цивільного захисту на 2021/2022 роки, уточнені Плани дій структурних підрозділів (філій) у режимах повсякденної діяльності, підвищеної готовності, надзвичайної ситуації, надзвичайного стану. Основні зусилля у розв‘язанні питань ЦЗ спрямовувалися на організацію навчання учнів  та постійного складу навчальних закладів згідно з чинними програмами ЦЗ, навчання їх правилам поведінки та основним способам захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, прийомам надання першої допомоги тощо. Підготовка з цивільного захисту учнів школи проводилася під час вивчення курсів  «Основ здоров‘я» у 4-9-х класах; предмета «Захист України» у 10-11-х класах.

Перевірка і закріплення учнями та педагогічним колективом навчального закладу теоретичних знань з ЦЗ, практичних навичок під час дій у екстремальних умовах планується під час проведення у закладі Дня цивільного захисту (у жовтні 2022 року).

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального збалансованого харчування дітей протягом часу перебування у закладі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про охорону дитинства», Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах» (зі змінами та доповненнями, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України), іншими нормативними документами.

Згідно з вищезазначеними документами та затвердженого перспективного меню  для учнів 1-4 класів  забезпечено сніданками, ГПД – обідом, учні 5-11 класів – одноразовим гарячим харчуванням. Гаряче харчування  учнів відбувається згідно графіку у їдальні. Щоденний контроль за організацією харчування учнів 1-11 класів здійснюється медичною сестрою з дієтичного харчування, заступником директора з виховної роботи, відповідальної за харчування, та класним керівником. Звільнення дітей пільгових категорії від сплати за харчування здійснюється відповідно до рішення Заводської селищної ради.

 

Опорний навчальний заклад укомплектований штатом з двох  кухарів та помічника кухаря. Поточні ремонти у приміщеннях їдальні та харчоблоку, ремонт та заміна технологічного обладнання, заміна посуду здійснювалася за рахунок бюджетних коштів. Протягом року адміністрацією закладу та органами громадського самоврядування  здійснювалися перевірки організації та якості харчування.

Необхідними складовими процесу організації харчування у закладі  є:

  • видання відповідних наказів;
  • затвердження списку дітей пільгової категорії;
  • відпрацювання режиму і графіка харчування дітей;
  • приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;
  • складання меню-розкладу;
  • виготовлення страв;
  • проведення реалізації готових страв;
  • ведення обліку дітей, які отримують безкоштовне гаряче харчування, а також гаряче харчування за кошти батьків; дітей , які потребують дієтичного харчування;
  • контроль за харчуванням з боку адміністрації, класних керівників, батьків учнів.

Продукти харчування  та продовольча сировина надходять  до навчального  закладу разом із супровідними документами, які свідчать про їх походження та якість (накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічного експертизи). Облік дітей, охоплених безкоштовним харчуванням, та за кошти батьків здійснюється класними керівниками, які вчасно повідомляють про наявність учнів особу, відповідальну за організацію харчування. 

В шкільній їдальні не допускається використання продуктів харчування без відповідного сертифікату якості; реалізація страв та виробів, продуктів харчування, які не допускаються в дитячому харчуванні, використання обладнання та інвентарю  не за призначенням. Щомісяця заступником директора з виховної роботи Марією Хорощак разом з бракеражною комісією перевіряється стан організації харчування в закладі. Обов’язково в закладі ведеться щоденний облік харчування дітей за бюджетні кошти та батьківські кошти, згідно акту та журналу обліку харчування.

 

РОЗДІЛ ІІ. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

 

  На закінчення 2021/2022 навчального року у початкових класах опорного навчального закладу навчається 208  учнів,  у 5-9 класах – 268 учнів, у 10-11 класах – 24 учнів (всього 500 учнів плюс два екстерна).

Згідно з річним планом роботи  освітнього закладу  на 2021/2022 навчальний рік адміністрацією закладу було проведено аналіз досягнень учнів 1-4, 5-11-х класів за 2021/2022 навчальний рік.

За підсумками аналізу навчальних досягнень 2021/2022 навчального року із 349  учнів 1-11 класів:

  • 146 учнів 1-3  класів  оцінені вербально і оформлені свідоцтва досягнень;
  • 62 учнів 4 класів оцінені рівнево і оформлені свідоцтва досягнень;
  • 434 учнів переведено  на наступний рік навчання;
  • 2 учні закінчили навчання за інклюзивною  формою;
  • 22  учнів нагороджено Похвальними листами «За високі досягнення у навчанні»;
  • не атестованих учнів немає;
  • 3 учнів 4-го класу Шманьківчицької загальноосвітньої школи І ступеня – філії здобули  початкову освіту і були випущені зі школи з оформленими свідоцтвами досягнень.
  • 39 учнів 9-тих класів здобули базову середню освіту і були випущені з опорного закладу з оформленими свідоцтвами звичайного зразка   (в тому числі екстерн з числа внутрішньо переміщених осіб);  6 учнів 9-тих класів отримали свідоцтва з відзнакою.
  • 15 учнів 11 класу та 1 екстерн здобули повну загальну середню освіту та були випущені з опорного закладу з документами звичайного зразка. Золотих та срібних медалей немає.

 

Одним із шляхів поліпшення якості освіти, виховання особистості, здатної до самореалізації, професійного зростання й мобільності в умовах сучасного суспільства є впровадження  вивчення профільних предметів в старшій школі. Так у 10-11 класі запроваджено вивчення української мови як профільного предмета. В  10-11класах  також вибірково-обов’язкові предмети:  10 класі – інформатика та мистецтво, в 11 класі – інформатика і технології. 

У 2021/2022 навчальному році проведено комплекс заходів щодо роботи з учнями допрофільних та вибору профільних предметів:

  • робота класних керівників (діагностика) з виявлення нахилів підлітків;
  • вироблення шкільними методичними об’єднаннями пропозицій щодо планування, факультативів курсів за вибором у профільних і допрофільних класах;
  • батьківські збори за участю заступників директора, класних керівників, батьків (дистанційно).

Мережа класів

Адміністрацією  та педагогічним колективом Опорного навчального закладу «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» проведено певну роботу щодо збереження й розвитку  шкільної  мережі.

Всього в закладі у 2021/2022 навчальному році функціонували 38 класів, в тому числі було створено 2 класи-комплекти в Залісянській загальноосвітній школі І-ІІ ступенів – філії.

Середня наповнюваність класів у 2021/2022 навчальному році становить:

Опорний навчальний заклад «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» - 20 учнів;

Залісянська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – філія – 5 учнів;

Угринська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – філія – 9 учнів;

Шманьківська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – філія – 8 учнів;

Шманьківчицька загальноосвітня школа І ступеня – філія – 6 учнів;

 

Основними заходами зі збереження контингенту учнів у 2021/2022 навчальному році були:

  • організація обліку дітей та підлітків  на території обслуговування;
  • спільна робота з ДНЗ;
  • контроль відвідування учнями навчальних занять;
  • організація навчання за інклюзивною формою;
  • функціонування гуртків;
  • індивідуальна робота з учнями та батьками;
  • надання закладом якісної освіти.

 

Аналіз руху учнів

Учнів на початок 2021/2022 н. р.

Вибуло

Прибуло

Учнів на кінець 2021/2022н. р.

502

5

3

500

 

Крім того впродовж  лютого-травня 2022 року  до навчального процесу в опорному закладі було залучено 15 дітей з числа внутрішньо переміщених осіб.

Аналіз причин руху учнів свідчить, що вони зумовлені зміною місця проживання родини або пов’язані з переїздами.

 

Робота з обдарованою молоддю

 

У 2021/2022 н. р. значна увага приділялася роботі з обдарованими дітьми, втілювались у життя заходи щодо реалізації програми «Обдарована дитина».

Ефективною формою роботи для реалізації, утвердження своїх здібностей є предметні олімпіади та конкурси.

На належному рівні було організовано і проведено І етап Всеукраїнських предметних олімпіад, конкурсів з української мови імені П. Яцика та Т. Шевченка. Учні-переможці взяли участь у ІІ етапі олімпіад, де зайняли призові місця: 1 перше місце, 7других місць, 2 третіх місць.

1 місце:

Аліна Голованова – учениця 8 – А класу (трудове навчання обслуговуючі види праці), вчитель Галина Левченко.

2 місце:

Софія Українець – учениця 8 – А класу (хімія), вчитель – Марія Хорощак;

Станіслав Худзіцький – учень 9 – А класу (англійська мова), вчитель Наталія Дадерко;

Максим Бабецький – учень 10 класу (трудове навчання технічні види праці), вчитель Олександр Ковальчук; (інформаційні технології), вчитель – Людмила Дрогоморецька;

Богдан Дутка – учень 11 класу (астрономія), вчитель – Андрій Блаженко; (інформаційні технології), вчитель – Людмила Дрогоморецька;

Іван Баглай– учень 11 класу (історія), вчитель – Наталія Кучер.

3 місце:

Софія Українець – учениця 8 – А класу (українська мова та література), вчитель – Оксана Ріба;

Костянтин Дмитрик – учень 8 – А класу (інформаційні технології), вчитель – Андрій Блаженко.

Підводячи підсумок, слід зазначити, що робота школи з обдарованими дітьми виконувалася згідно плану на належному рівні.

РОЗДІЛ ІІІ. ОЦІНКА ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

 

Протягом 2021/2022 навчального року педагогічний колектив працює над єдиною методичною проблемою: «Формування ключових компетентностей школярів для всебічного розвитку особистості». Організовано роботу методичних комісій: вчителів початкових класів (керівник  Гикава І.Л.), класних керівників (керівник Гасій К. Ю.), вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін (керівник Довбуш Н. О.), вчителів природничо-математичних дисциплін (керівник Юрчишин Л. А),  духовно-естетичного та фізичного розвитку дитини (керівник Шемлей В. В.). Кожна методична комісія адаптувала свою методичну проблему до єдиної методичної проблеми закладу.

Аналіз роботи методичних комісій засвідчує, що основну увагу вчителі приділяли підвищенню фахової майстерності, розвитку власної творчої особистості, спільному вирішенню завдань, поставлених методичними об’єднаннями щодо втілення сучасних інновацій та педагогічних технологій, сприяли творчому підходу до реалізації ідей програм з кожного предмета на забезпечення, засвоєння й використання найбільш раціональних методів і прийомів навчання та виховання школярів. На засіданнях методичних об’єднань розглядались, зокрема, такі питання:

    • виконання Державних стандартів освіти;
    • вивчення й реалізація основних положень нормативних і директивних документів про освіту;
    • опрацювання методичних рекомендацій щодо вивчення базових дисциплін у 2021-2022 навчальному році;
    • методика організації та проведення сучасного уроку;
    • використання інтерактивних технологій як засіб підвищення ефективності уроку;
    • формування предметних компетентностей в учнів;
    • робота з творчо обдарованою молоддю, залучення до участі в різноманітних конкурсах, олімпіадах;
    • вивчення передового педагогічного досвіду вчителів громади.

Педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

2 вчителі закладу освіти стали учасниками конкурсу «Учитель року-2022» у всіх представлених номінаціях.

Традиційним у закладі освіти залишилося проведення предметних тижнів та творчих тижнів учителів, які атестуються.

Питання методичної роботи з педагогічними кадрами, удосконалення професійної майстерності були предметом обговорення на засіданнях педагогічних рад, адміністративних нарад, нарад при директорі.

Разом з тим в організації методичної роботи в ході створення Опорного закладу та філій  були виявлені суттєвих недоліків:

•        недостатньо налагоджене взаємовідвідування уроків учителями;

•        кожна методична комісія автономна у своїй роботі й практично не пов’язане з роботою інших методичних комісій;

•        керівники МК недостатню увагу приділяють оформленню протоколів засідань, які часто містять схематичний характер.

 

Виховна робота

В основу організації системи виховної роботи навчального закладу покладено Програму «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів», Концепцію національно-патріотичного виховання учнівської молоді, мережі гуртків, факультативів, спортивних секцій, учнівського самоврядування. Протягом навчального року проводились цікаві та змістовні загальношкільні та класні виховні заходи з використанням різноманітних форм та методів. Серед них слід відмітити наступні: лінійка-зустріч «Вересневий світлий час знову в школу кличе нас»; Перший урок, приурочений 30-річчю Незалежності України; заходи у рамках тижня національно-патріотичного виховання (стріт-арт на асфальті «Україна очима дітей», свято української пісні, вірша, вишиванки "Вишита колоссям і калиною, вигойдана співом солов'я..."); олімпійські уроки в рамках Олімпійського тижня; заходи, приурочені 80-м роковинам трагедії Бабиного Яру; свято, приурочене Дню працівника освіти «Мій промене ясний, учителю рідний»; посвята п'ятикласників у шкільне дитяче товариство "Первоцвіт", приурочена Дню захисників і захисниць України; заходи в рамках тижня біології; заходи в рамках місячника бібліотек (книжкова виставка "Люби, знай і вивчай свій рідний край", конкурс малюнків "Рідний край очима дітей", день бібліотворчості, конкурс віршів "Рідний край у поетичному слові", фотоконкурс "Мій край у фотооб'єктиві", флешмоб "Будь благословенна, земле рідна"); година спілкування, приурочена Дню української писемності та мови; свято гумору; інформаційні та просвітницькі заходи в рамках тижня відповідальності; заходи в рамках акції «16 днів проти насильства»; спортивні змагання "Козацькому роду нема переводу"; заходи у рамках тижня правознавства; урок пам'яті "Чорнобиль не має минулого часу"; свято Миколая; Новоріччя в школі «Рік старий уже минає…»; загальношкільне виконання Державного Гімну України, приурочене 30-літтю ухвалення його офіційної музичної редакції; виховні години до Дня Соборності України; заходи у рамках тижня духовності; просвітницька робота до Дня безпечного інтернету; заходи у рамках тижня початкової освіти; літературно-музична міні-вистава «Мрії трьох дерев»; відзначення Дня єднання; пізнавальна година «Символи моєї держави»; виховні години до Дня пам'яті Героїв Небесної Сотні; заходи з відзначення Міжнародного дня рідної мови; виготовлення вітальних листівок, тематичних малюнків та щирих листів-побажань для захисників; вітання зі святом матері;  святкування Дня вишиванки; заходи до дня Європи; флешмоб до Дня захисту дітей.

Педагоги й учні долучалися до різноманітних конкурсів і фестивалів, творчих, пізнавальних та розвиваючих заходів: обласний фестиваль мистецтва  національно-патріотичної пісні "Червона калина"; ХХІ Всеукраїнський радіодиктант національної єдності; конкурс знавців рідної мови імені Петра Яцика; Єдиний національний урок "Безпечна дорога додому"; обласний конкурс «Книга літопису навчального закладу; акція «Марафон, який ніхто не хоче бігти»; обласний дитячий конкурс малюнка до Дня Святого Миколая на спортивну тематику «Рухова активність – здоровий спосіб життя – здорова нація»; інтерактивний онлайн-урок "Твоя суперпрофесія"; святкування Різдва Христового у Заводській громаді; Всеукраїнський урок з медіаграмотності; вшанування пам'яті Героїв Небесної Сотні разом із громадою; конкурс «Ми за безпечне майбутнє»; створення відеоролика на Всеукраїнський фестиваль "Ватра"; Всеукраїнська гра «Сокіл» («Джура»); благодійний марафон-конкурс ''України - це ми''.

У навчальному закладі працює  група продовженого дня, чисельність – 30 учнів. Розроблено режим роботи, який виконується вихователем.

Вихователь ГПД працює над створенням умов для повноцінного розвитку особистості молодшого школяра через комплексний системний підхід до організації виховання, навчання, розвиток та збереження здоров’я учнів, проводить розвивальні та спортивні ігри, спостереження за природою під час прогулянок, проводить виховні заходи.

Важливим аргументом самоорганізації дитини є учнівське самоврядування, яке направляє до пошуку шляхів, оцінок, позицій життєвої активності. Виходячи з таких позицій, у закладі створено демократичну модель учнівського самоврядування. Його роботу координує педагог-організатор.

З метою виховання активної життєвої позиції, передачі юному поколінню соціального досвіду, багатств духовної культури, ментальності, світогляду, лідерства у закладі діє товариство «Первоцвіт». Його керівним органом є Парламент.

Пріоритетними напрямками діяльності учнівського Парламенту були:

  • виховання в учнів громадянських якостей;
  • профілактика й попередження шкідливих звичок та правопорушень серед учнів;
  • формування соціальної компетентності (відповідальної, вольової поведінки);
  • значення особистості (у шкільному та громадському житті);
  • підвищення ефективності профорієнтаційної роботи через інтеграцію діяльності всіх ланок: навчальної, позакласної та позашкільної роботи, співпраці з батьківським комітетом, міським центром зайнятості;
  • вдосконалення методів роботи з активами класів та надання методичної допомоги, передача досвіду організаторської роботи; формування системи життєвих цінностей, створення умов для ефективного формування моральної культури учнів; використання засобів ІКТ.

Учнівське самоврядування активно включається у виховну роботу закладу. Цього навчального року Парламент долучався до організації та проведення наступних заходів: Тиждень національного відродження, День вчителя, дні учнівського самоврядування, свято Миколая, година гумору, сміху сатири, Новоріччя для молодшої, середньої та старшої школи, участь у святі коляди Заводської громади, година-роздум «Дружба… Товаришування…», конкурс «Найчарівніші, найпривабливіші…», Всеукраїнський фестиваль «Ватра»; участь у зборах лідерів обласної учнівської асоціації «Авангард».

Виходячи із вище сказаного, вважати виховну роботу у 2021/2022 навчальному році такою, що відповідає плану та реалізації концепції національної школи в педагогічному процесі.

 

 

РОЗДІЛ ІV. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

 

Протягом 2021/2022 н. р. заклад освіти працював за освітньою програмою (погоджено педагогічною радою, протокол №9 від 31.08.2021 року), складеною відповідно до Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, яка враховувала профільність навчання, побажання учнів та батьків та включала курси за вибором.

Освітня програма для 1-4 класу розроблена відповідно до Закону України «Про освіту», Державного стандарту початкової освіти на основі типової освітньої програми для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко.

Освітня програма ІІ ступеня (базова середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 405:

Освітня програма  ІІІ ступеня (профільна середня освіта) розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» на основі типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20.04.2018 № 408.

Реалізація інваріантної та варіативної складових навчального плану здійснювалась за  програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки України. Варіативна частина робочого навчального плану в 2021/2022 н. р. була спланована на врахування побажання учнів, запитів батьків, кадрове та навчально-методичне забезпечення. Години варіативної складової використані для поглибленого та допрофільного навчання, курсів за вибором, факультативів з метою надання якісної освіти.

У 2021/2022 навчальному році навчальний заклад працював за річним планом, затвердженим за засіданні педагогічної ради № 9 від 31.08.2021 року, що включав розділи із управлінської діяльності, навчально-виховної, навчально-методичної та виховної робіт, контрольно-аналітичну та фінансово-господарську діяльність закладу.

На даний час адміністрація навчального закладу працює над розробленням річного плану роботи школи на 2022/2023 навчальний рік. Річний план  розробляється відповідно до Стратегії розвитку та освітньої програми, є основним робочим документом для організації повсякденної діяльності закладу освіти впродовж навчального року та передбачає реалізацію чотирьох основних напрямків роботи внутрішньої системи забезпечення якості освіти, а саме щодо освітнього середовища, системи оцінювання освітньої діяльності учнів, системи педагогічної та управлінської діяльностей. Стратегія розвитку закладу має реалізовуватися через систему планування.

Для здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності у закладі освіти розроблена внутрішня система забезпечення якості освіти (протокол засідання педагогічної ради №11 від 30.12.2021 року), що включає критерії, правила і процедури оцінювання педагогічної діяльності педагогічних працівників та здобувачів освіти, управлінської діяльності керівних працівників закладу освіти, систему та механізм забезпечення академічної доброчесності, інклюзивного навчання тощо. Проте повинна визнати, що моніторинг освітньої діяльності протягом 2021/2022 року здійснювався лише частково, що певною мірою пов’язано із карантинними обмеженнями. Цього навчального року адміністрацією навчального закладу здійснювалося вивчення системи роботи лише вчителів, що атестувалися, протягом навчального року вивчався стан ведення класних журналів, На основі перевірки складені аналітичні довідки.

Особливу увагу, як керівник, хочу звернути на фінансове та матеріально-технічне забезпечення закладу. Протягом 2021/2022 навчального року та у період літніх канікул  у закладі здійснені наступні ремонтні роботи:

  1. Заміна труб   водопостачання по периметру коридору 1-го поверху.
  2. Оновлений інтер’єр кабінетів директора та секретаря.
  3. Демонтування банера на зовнішній стороні фасаду та заміна його на новий, більш сучасний та практичний.

 

За період 2021/2022 навчального року заклад отримав за державні кошти:

  • Для наших наймолодших школярів, першокласників, було придбано новенькі шкільні меблі: парти та стільці, комп’ютерну техніку: кольорові принтери (4 штуки), ноутбуки (4 штуки) та дидактичні матеріали для впровадження освітньої програми з Нової української школи.
  • Індивідуальні засоби захисту (маски, резинові рукавиці), дезінфікуючі засоби, рідке мило тощо.
  • Завдяки співпраці закладу із засновником (Заводська селищна рада) було закуплено та встановлено сучасне обладнання харчоблоку: холодильна шафа, морозильна шафа, вага кухонна, тістоміс, духова шафа, теплова кулінарна система (мультифункціональний  апарат), м’ясорубка електрична, овочерізка електрична, нові столи. Це значно покращило якість приготування їжі для учнів громади, дало можливість реалізовувати та впроваджувати 4-хтижневе меню, розроблене за рецептами Євгена Клопотенка.
  • Засновником виготовлено проектно-кошторисну документацію на заміну частини вікон навчального закладу.

Хочу зазначити, що школа працює в режимі стабільності, ліміти на використання енерго- та газоносіїв не перевищено. Проте, на сьогодні залишається багато нагальних проблем, які необхідно вирішити. Це реконструкція харчоблоку відповідно до вимог системи НАССР, заміна вікон в спортзалі та дверної частини парадного входу, поновлення навчального комп'ютерного обладнання. Адміністрація закладу постійно вивчає потреби учнів та працівників, готує і доводить до відома засновника запити для задоволення потреб закладу освіти та відстежує їх реалізацію.

Однією з важливих складових управлінського процесу є безумовне виконання вимог статті 30 Закону України «Про освіту», яка визначає перелік обов’язкової інформації, яку заклад має оприлюднювати. У нашому навчальному закладі створений та, на жаль, з різних причин припинив функціонувати сайт, тому нема відкритого доступу до вищезгаданої публічної інформації. На даний момент ми в пошуках спеціаліста, який би міг відновити роботу шкільного сайту. Шкільне життя навчального закладу висвітлюється  на офіційній Facebook-сторінці закладу, що є більш популярною серед учнів та батьків.

Кадрова політика закладу спрямована на забезпечення закладу освіти кваліфікованими педагогічними та іншими працівниками. Протягом 2021/2022 н. р. заклад освіти був забезпечений кадрами на 100% .

 

Усього педагогічних працівників

32

З них:

 

  • учителів

30

  • практичних психологів

1

  • педагогів-організаторів

1

  • керівників гуртків

3

Усього обслуговуючого персоналу

12

 

На даний час вакантною є посада секретаря.  Але в планах – її скорочення та введення в штат посади оператора з інформаційних комунікацій, що є більш актуальною та значимою сьогодні.

 

 

 

 

Рівень педагогічної майстерності

 

Освітньо-кваліфікаційний рівень

Кваліфікаційні категорії та педагогічні звання

молодший спеціаліст

бакалавр

спеціаліст

магістр

спеціаліст

спеціаліст другої категорії

спеціаліст першої категорії

спеціаліст вищої категорії

старший учитель

учитель-методист

вихователь-методист

практичний психолог — методист

педагог-організатор — методист

Кількість педагогічних працівників

5

0

25

2

8

4

4

16

5

2

 

 

1

 

Педагогічний стаж педагогічних працівників

 

Педагогічний стаж працівників

до 3 років

понад 3 роки

понад 10 років

понад 20 років

понад 30 років

понад 40 років

понад 50 років

Кількість педагогічних працівників

3

3

9

7

5

5

0

 

Віковий склад педагогічних працівників

 

Вік педагогічних працівників

до 30 років

31–40 років

41–50 років

51–55 років

Більше 55 років

Кількість педагогічних працівників

4

9

8

2

9

       

 

Підвищення педагогічної майстерності у 2021-2022 навчальному році

 

№ п/п

Вид діяльності

Учителі

1

Курсова перепідготовка

30

2

Атестація (всього)

у тому числі:

- підтвердили кваліфікаційну категорію

- підвищили кваліфікаційну категорію

- підтвердили педагогічне звання:

             «старший вчитель»

             «учитель-методист»

- встановлено педагогічне звання

             «старший учитель»

- перенесено чергову атестацію

- відмова від проходження чергової атестації

16

 

5

5

 

-

1

 

2

1

1

 

У ході атестації педагогічних працівників було проведено тижні педагогічної майстерності вчителів, де педагоги демонстрували свої надбання, ділилися досвідом роботи з колегами.

Адміністрація навчального закладу сприяє підвищенню кваліфікації педагогічних працівників. Планові курси педагогічні працівники проходять на базі ТОКІППО, педагоги закладу освіти є активними членами вебспільноти освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус», «Едера» тощо, де проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.

Як директор опорного навчального закладу у роботі з працівниками дотримуються партнерського стилю керівництва. Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату. На моє переконання, завдяки такому стилю керівництва у школі залишається мінімум агресивності, наявне творче вирішення справ; переважають такі методи керівництва як порада, особистий приклад, похвала; ставлення до людей – шанобливе, вимогливість поєднується із справедливістю, спілкування ввічливе, поважливе, рідко з наказом. У зв'язку з цим я надаю колегам більше самостійності, відповідно їхній кваліфікації і характеру роботи, створюю необхідні умови для самореалізації. У кожному зі своїх підлеглих бачу, насамперед, особистість у всьому розмаїтті її людських якостей і властивостей.

Висловлюю щиру подяку за співпрацю: учням – за бажання вчитися, учителям — за творчість, за любов до своєї професії; батькам — за допомогу, розуміння, підтримку і сподіваюсь на подальшу плідну співпрацю; технічному персоналу за їх щоденну працю, за чистоту в навчальному закладі та на території школи. Я вірю в наш навчальний заклад, захоплююся його талановитими особистостями: учнями, вчителями, випускниками, які примножують справу опорного навчального закладу «Заводська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Заводської селищної ради Чорківського району Тернопільської області.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора